forsiden portfolio kontakt

På denne siden kan du se noen logoer og prototyper av logoer Helle Logologi står bak. Det kan kanskje gi inspirasjon til hva du selv leter etter. En logo kan enten være ren grafisk, ren tekst eller en kombinasjon av de to.

Helle Logologi sin egen logo kombinerer grafikk med bedriftens navn. Ordet "logo" kommer fra gresk og betyr "ord". Men det har også blitt synonymt med varemerke.

Endelsen "-logi" komme også fra gresk og betyr "læren om". Logologi kan dermed bety "læren om logoer". De to o'ene i midten av ordet utgjør øyner mens l'en er formet som et nebb. Figuren i midten av logoen skal etterligne en ugle, som også understreker "-logi"-delen av ordet.

Sameiet F 3 er navnet på boligsameiet bestående av byggene i 3. byggetrinn på Tjuvholmen i Oslo.

Oppdragsgiver ønskte en logo med maritimt design, og ett designelement de foreslo, var Kavringen fyr i Oslofjorden.

Logoen har Kavringen fyr som toppspissen i en kompassrose. Sameiets navn er plassert der den røde stripen på fyrtårnet ville ha vært. På sameiets nettside er logoen animert med en blinkerytme lik det ekte fyret (6 sekunder med lys, 1 sekund uten).

Best Management AS utfører rådgiving for topp- og mellomledere innen handel og industri.

Kunden ønsket en enkel logo som likevel viste både styrke og innsikt.

Logoen har bedriftens navn i plassert under det grafiske elementet. Den grå teksten og den grå linjen er like tykke for å skape ballanse. Det grafiske elementet er et øye med utropstegn, som symboliserer at Best Management ser løsninger.

Logoen er mønsterbeskyttet i Europa.

 

Diverse logoer og utkast:


© Helle Logologi 2024